

Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK)
Koronavirüs salgınıyla mücadele döneminde vatandaşlarımızın uzaktan
erişim sağlayabileceği hizmetlere bir yenisini daha ekledi.
“TİTCK Vatandaş Dilekçe
Başvurusu”; E-Devlet
Kapısı üzerinden vatandaşlarımızın hizmetine sunuldu.
Söz konusu hizmet; E-Devlet portalındaki Sağlık Bakanlığı
sekmesi altında yer alıyor. Sayfaya giriş yapılıyor ve başvuru formu
doldurularak Kuruma dilekçe gönderiliyor.
Elektronik dilekçeler TİTCK’nın Evrak Birimine
yönlendiriliyor. Bu birimden de İlgili Daire Başkanlıklarına elektronik ortamda
dağıtılıyor.
Vatandaşların dilekçe başvurusunun cevabı en kısa sürede yanıtlanarak;
kullanıcıların E-Devlet Kapısı üzerindeki “Başvuru Listesi”ne düşüyor.
TİTCK’nın uzaktan
erişilebilen diğer hizmetleri;
ü Hastalarımız TİTCK’ya hekimi
aracılığıyla yaptığı Endikasyon Dışı veya Yurt Dışı İlaç Kullanımı
başvurularının sonucu hakkında bilgi edinmek için recetebasvuru@titck.gov.tr adresine e-posta ile
ulaşabilirler. Belgeler elektronik
imzalıdır. Bilgisayardan çıktısını alıp doğrudan kullanabilirler. E-posta gönderme imkânı bulunmayan
vatandaşlarımız için ise TİTCK İLETİŞİM MERKEZİ’nin 44 44 680 numaralı
hattı hizmet vermektedir. Hastalarımız, İlaç Tedarik Yönetimi Dairemizin ilgili
birimine yönlendirilecektir.
ü Eczanelerden ilacını temin
edemeyen vatandaşlarımız ilac.tuketici@titck.gov.tr adresine e-posta
gönderebilir. İletişim Merkezimizi (44 44 680) arayabilir. Ayrıca; temininde güçlük çekilen ilaçlar için
www.its.gov.tr adresindeki “İlacım
Nerede” uygulamasından da sorgulama yapılabilir.
ü Hastalarımız ayrıca,
Kurumumuzun sosyal medya hesaplarından (Facebook, Twitter ve Instagram’da “titckgovtr” hesap adıyla yer
almaktayız) gönderecekleri mesajla da ilacına erişebilmektedir.
ü İlaç Takip Sistemi, Reçetem,
Ürün Takip Sistemi, Elektronik Başvuru Sistemi ile ilgili her türlü işlem için
yine TİTCK İLETİŞİM MERKEZİ’nin 44 44 680 numaralı hattından Kurumumuza
ulaşabilmektedir.
ü Vatandaşlarımız Koronavirüs
ile mücadele döneminde, satın aldığı kolonya, cerrahi maske ve cerrahi
eldivenin sisteme kayıtlı olup olmadığını cep telefonlarına ücretsiz
indirebileceği ÜTS Mobil üzerinden
kontrol edebilir. ÜTS (Ürün Takip Sistemi) Mobil, vatandaşlarımızın tıbbi
cihazların ve kozmetik ürünlerin sisteme kayıtlı olup olmadığını
sorgulayabilecekleri bir uygulamadır.
Mobil uygulamada yer alan tarama alanından ürün barkodları okutulmakta
ve kontrolü (marka, piyasaya çıkış tarihi, nerede
üretildiği, ithal olup olmadığı ve etiket bilgileri) sağlanmaktadır. Vatandaşlarımızn güvenli ürüne erişmesini amaçlayan
Sistemde ayrıca; ürünlere ilişkin şikâyet bildirimleri de yapılabilmektedir.
ü Vatandaşlarımız ilaçlar, aşılar, geleneksel
bitkisel tıbbi ürünler ile ilgili istenmeyen etkileri 0 800 314 00 08 numaralı telefonu sabit hatlardan ücretsiz arayarak
bildirebilirler.
ü Her türlü soru, görüş ve öneri için halkla.iliskiler@titck.gov.tr adresine e-posta gönderebilir, (0312)218 39 00 numaralı telefondan
Halkla İlişkiler Birimimize ulaşabilirler.