

Kozmetik Ürün İddiaları
Kozmetik ürün iddiaları sadece ürünün etiketinde değil ürünün piyasaya nasıl sunulduğuna dair esasları içeren bir kavramdır. Kozmetik ürün iddialarında tüketicinin korunması ve adil rekabet ortamının sağlanması öncelikler arasında yer almalıdır. Bu doğrultuda ürün iddiaları tüketicinin seçim yapması ve yenilikçiliğe teşvik etmeyi sağlama dışında yanıltıcı nitelikte olmamalıdır. İddialar kanıtlanabilir olmalı, adil bilgilendirme yapmalı, gerçeği yansıtmalıdır; ancak, ürünün yasal gerekliliklere uyduğuna yönelik iddialar olmamalıdır.
Detaylı bilgi için Kozmetik Ürün İddialarına ilişkin Kılavuza bakınız.
Kozmetik Ürün İddialarına İlişkin Kılavuzu indirmek için tıklayın.
Kozmetik Ürün Tanıtımları
Haksız rekabete yol açabilecek nitelikte ve/veya tüketiciyi yanıltıcı tanıtım yapılmamalıdır. Aşağıda belirtilen hususların oluşması sonucunda yanıltıcı tanıtım meydana gelir:
Kozmetik Ürünlerin Tanıtım Faaliyetlerine İlişkin Kılavuzunu indirmek için tıklayınız.